Menu

Content Marketing — Idealny most między klientem a firmą. Kwestia tego, jak go zbudujesz

Marketing treści może tworzyć każdy, ale nie każdy zrobi to dobrze.

Zjedź niżej pokażę Ci, dlaczego content marketing to potężne narzędzie które: tworzy i umacnia markę, buduję zaufanie oraz lojalność klientów.

Jak tworzyć dzisiaj treść dla potencjalnych klientów?

Pokaż mi swoje treści, a powiem Ci czy chcę od Ciebie kupić. Słów kilka czym jest marketing treści.

Treść, którą publikujesz, jest pośrednim łącznikiem do sprzedaży Twoich produktów lub usług, a odbiorcami. Treściami content marketingowymi jesteśmy bombardowani na każdym kroku (np. filmiki, posty w social mediach, czy chociażby FAQ, czyli lista najczęściej zadawanych pytań).

Pewnie zdążyłeś/aś zauważyć, że nie wszystko do Ciebie trafia, nie skupiasz się na każdej treści, często nieświadomie ignorujesz to, co Cię „otacza” w internecie.

Znasz sytuację, w której przewijasz kolejne social media z prędkością światła? Omijasz kolejne posty i nagle… BUM. Dostrzegasz coś, co natychmiast przykuwa twoją uwagę. Dlaczego? Co zdecydowało o tym, że właśnie tutaj się zatrzymałeś/łaś?

Zwracasz na to uwagę, zostajesz na dłużej, a w efekcie czego kupujesz. To właśnie dlatego tak ważne jest ustalenie grup docelowych, dla których masz tworzyć. Np. Mniej skuteczne będzie skupianie się na treści o tematyce jednośladów, w grupie osób, których nie interesuje motoryzacja a tym bardziej motocykle.

Właśnie dlatego jakość marketingu jest tak istotna; marketing, tak samo, jak każda dziedzina naszego życia, wymaga jakości. Sytuacja podobna do trzymania diety: wymaga czasu, planu, a czasem nawet poświęcenia. Ale końcowy wynik z reguły nas zadowoli i będziemy bardzo usatysfakcjonowani efektami. Natomiast można, iść na skróty kupując gotowe jedzenie lub jeść na mieście. Co albo nie przyniesie nam oczekiwanych efektów, a nawet może zaszkodzić, ewentualnie będzie dużo bardziej kosztowne.

Jak nauczać, żeby sprzedać?

Czyli jak podchodzić do marketingu treści, mając na celu sprzedaż przez dostarczanie wiedzy.

Jeśli chcesz realnie zwiększać swoją sprzedaż, to musisz również skupić się na marketingu. W przypadku gdy już prowadzisz działania w tym kierunku, ale efekty Cię nie zadowalają, to zawsze jest możliwość do poprawy. W efekcie czego mało prosperujący biznes może przebić nasze wymarzone oczekiwania. Chętnie Ci opowiemy o takich przypadkach z własnego doświadczenia.

Content marketing wymaga odpowiednio zaplanowanej strategii, jest czasochłonny i wymaga wiedzy jak go właściwie robić. Idąc do sedna naszego tematu, marketing treści może tworzyć każdy, ale czy zrobi to dobrze to już inna kwestia. Jest to składowa wielu elementów jak, chociażby odpowiednie kompetencje do zarządzania takim procesem, poczucie estetyki i umiejętności graficzne, oraz wymagające zaplecze sprzętowe.

Tak jak wspominaliśmy na początku, marketing treści wpływa pośrednio na sprzedaż. Jego zadaniem nie jest bezpośrednie domknięciem sprzedaży, a edukacją na temat produktu. W ten sposób budujemy markę w świadomości klienta i utrwalamy ją na dłużej. Edukujemy odbiorcę z korzyści, jakie dzięki konkretnym produktom uzyska i jak ułatwi mu to życie. Tworzymy społeczność w ściśle określonej grupie odbiorców, co jest bardzo ważne w kontekście rozwoju marki. W ten sposób jesteśmy w stanie umacniać więź i poznawać opinie na temat naszych produktów, czego efektem będzie odpowiednia reakcja na potrzeby klientów.

Jakie elementy marketingu wybrać do Twojego biznesu?

Jak dobrać elementy marketingu treści, żeby robiły robotę dla Twojej firmy?

Marketing treści to w pewnym sensie matematyka w połączeniu z psychologią. Przy wyborze odpowiedniego formatu komunikacji, dodaniu przemyślanego kanału dystrybucji oraz sprecyzowanej grupy odbiorców. Uzyskamy wynik, który potrafi pozytywnie zaskoczyć, a efektem ubocznym takich działań będą realnie rosnące zyski.

Zakres działań przy tworzeniu treści jest bardzo szeroki. Pozwól, że przykładowo przedstawimy Ci kilka przykładowych opcji:

  1. Audyt — Przed podjęciem działań warto przeanalizować dotychczasowe procesy i skorzystać profesjonalnego oka. Ty jesteś specjalistą w swojej dziedzinie, Twój klient niekoniecznie. Istnieje takie pojęcie jak „klątwa wiedzy”, czyli zjawisko, w którym posługujemy się zwrotami znanymi tylko w naszej branży. W związku, z czym „zwykły Kowalski” ma problem ze zrozumieniem, rezygnuje i nie wraca. Konsekwencją czego będą tracone okazje do sprzedaży.
  2. Analiza konkurencji — Następnie należy przeanalizować konkurencję, w jaki sposób używa komunikacji w stosunku do klientów. Co robi, źle, a co jest ich mocną stroną. Analiza konkurencji nie jest zabiegiem jednorazowym. Należy być czujnym i na bieżąco kontrolować działanie swojej konkurencji, ponieważ jak mówi klasyk „konkurencja nigdy nie śpi”
  3. Strategia komunikacji — Gdy analiza jest, już stworzona należy ustalić strategię.
  • Kto będzie grupą docelową.
  • W jakiej formie chcesz się komunikować z odbiorcami.
  • Jakimi kanałami dystrybucji…..

Po tych procedurach przechodzimy do ataku. Możesz wybrać stworzenie e-booka, bloga, zainwestować w teksty sponsorowane czy wybrać treści skrojone ściśle dla e-commerce. To wszystko będzie zależało od indywidualnego podejścia.

Czego tak naprawdę potrzebujesz?

Chcesz dać swoim klientom treść wysokiej jakości ?

Jak zweryfikować jakość treści?

Jak weryfikować, czy tworzone treści mają sens? O analizie wyników słów kilkadziesiąt.

Tworzenie content marketingu to nie tylko sztuka dla sztuki. Tak jak wspominaliśmy, niesie za sobą wiele dobrego w sferze kształcącej odbiorcy, buduje zaufanie oraz siłę marki. A dodatkowo generują ruch organiczny, czyli daje nam najbardziej wartościowe słupki odwiedzin. Jakby tego było mało, wyszukiwarki bardzo szanują, dobrej jakości indywidualnie napisany tekst. SEO przy indywidualnych treściach jest dużo bardziej doceniane niż przy często powielanych treściach.

Do weryfikacji contentu stworzono już wiele specjalistycznych narzędzi, których nie można się bać, a nawet warto z nich korzystać. Bez tego zachowujemy się trochę jak amisze. Możemy ułatwić sobie życie i skrócić czas pracy, ale boimy się nowych technologii.

Porozmawiajmy
o Twoich
wyzwaniach