Menu
Case Study

BT Gym

Profesjonalny obiekt sportowy dzielący się na sekcję do treningu siłowego, sportów walki oraz treningów dla najmłodszych. Oparty o historię topowego klubu MMA — Berserkers Team.

Nowa szczecińska marka potrzebowała całego szeregu działań, aby wejść na lokalny rynek fitness.

Ikona sportów chwytanych i główny trener Berserker’s Team Piotr Bagiński wraz z Michałem Materlą (Ikoną Polskiego MMA) chcieli stworzyć miejsce przekraczające dotychczasowe standardy trenowania sportów walki. Ideom było stworzenie profesjonalnego kompleksu sportowego, zawierającego rozbudowaną infrastrukturę do treningu siłowego, kondycyjnego, fitness z profesjonalnym zapleczem do trenowania sportów walki, dla dorosłych i dzieci.

Istotą naszych działań dla całego projektu było stworzenie marki, która ma inspirować sportem oraz zachęcać do trenowania w profesjonalnych warunkach, pod okiem ludzi z pasją do sportu.

Dla klubu przeprowadziliśmy szereg prac potrzebnych do wprowadzenia na rynek:  strategie brandingową, strategię wprowadzenia na rynek, strategię komunikacyjną, działania promocyjne, sesje fotograficzne. Stworzyliśmy również w pełni zaplanowaną stronę internetową oddzielającą trzy odrębne sekcje (FIGHT, GYM, KIDS) oraz skonfigurowaliśmy ją z wewnętrznym systemem CMS odpowiadającym za zapisy na zajęcia, oraz płatności.

W dalszym ciągu ściśle współpracujemy z klubem w zakresie: prowadzenia social mediów, działań strategicznych, organizacji i promocji wydarzeń, do których planujemy kampanie, tworzymy grafiki i odpowiadamy za druk materiałów.

Działania

Schemat działania

  • Wyzwania

    1. Wprowadzanie na lokalny rynek nowej marki z branży fitness
    2. Zmianę wizerunku istniejącego klubu na bardziej przyjazny
    3. Pozyskanie klientów
    4. Stworzenie modelu komunikacji który będzie wpływał na odbiorców
  • Cele

    1. Zbudowanie skutecznej strategii wejścia na rynek
    2. Stworzenie całkowicie nowego brandingu
    3. Stworzenie silnego community zżytego z klubem
    4. Stworzenie nowej strony WWW wraz z systemem CMS
    5. Sukcesywne zwiększanie rejestracji nowych klubowiczów
  • Działania

    1. 01
      Odbyliśmy szereg spotkań z klientem, przy współpracy z czołowymi strategami z branży fitness
    2. 02
      Zaplanowaliśmy procesy oraz ułożyliśmy współczynniki efektywnościowe
    3. 03
      Stworzyliśmy grupy docelowe
    4. 04
      Stworzyliśmy od podstaw cały brand oraz logotyp
    5. 05
      Zaplanowaliśmy strategie komunikacji w sieci
    6. 06
      Stworzyliśmy nową stronę internetową
    7. 07
      Zintegrowaliśmy system CMS do rejestracji klubowiczów
    8. 08
      Zaplanowaliśmy i wciąż planujemy komunikacje eventów pod szyldem BT Gym w celu promocji klubu
    9. 09
      Ciągle tworzymy komunikacje marketingową oraz relacje foto/video dla klubu
Efekty

Nasza współpraca trwa od ponad 4 lat

Kluczowa była strategia.

Dobrze ułożona strategia, pozwoliła nam płynnie przechodzić przez kolejne etapy wdrażania marki. Żadne z naszych działań nie było przypadkowe.

Proces tworzenia marki zaczęliśmy od zaplanowania strategi komunikacji, analizy konkurencji lokalnej oraz globalnej. Zweryfikowaliśmy potencjał sprzedaży, wystosowaliśmy propozycje wartości, jakie możemy dać od siebie oraz sprawdziliśmy, czy są one skorelowane z oczekiwaniami klientów. Wypisaliśmy kluczowe aspekty, o które będziemy musieli dbać, biorąc pod uwagę zapotrzebowanie rynkowe.

Do tego wszystkiego zaprosiliśmy topowego brand managera (Krzysztofa Pakulca) z branży fitness, który ma za sobą wiele tego typu strategii, aby ułożyć wspólnie strategię sprzedażową oraz określić współczynniki efektywnościowe dla obiektu i jego sprzedaży.

Stworzyliśmy całkowicie nową identyfikację wizualną, z zachowaniem genezy klubu.

Na potrzeby usystematyzowania komunikacji wizualnej, stworzyliśmy kompletny Social Key Visual. Był on kluczowy w nadaniu spójności, charakteru i wiarygodności w sieci. Odseparowaliśmy kolorystykę z obecnego loga klubu Berserkers Team, i stworzyliśmy szeroki wybór feedu, który możemy wykorzystywać do postów w social mediach.

Wszystko zgodnie z określonymi wytycznymi związanymi z tonem głosu, oraz wartościami dla klientów. Zabieg ten sprawił, iż wszystkie grafiki dodane na profil BT Gym tworzą spójną i logiczną całość.

Logo ma kształt heksagonu symbolizujący ring, w którym zwykle swoje boje toczą zawodnicy klubu. Logotyp miał dawać pełną plastykę jeśli chodzi o wykorzystanie od druku przez wyszycia czy to jak logotyp ma być spawany z metalu. Dzięki temu firma zyskała unikalny i profesjonalny, ale najważniejsze użyteczny znak, z którym starzy klubowicze i nowi dopiero co przychodzący klienci mogli się utożsamić.

Stworzyliśmy stronę internetową.

Na podstawie badań konsumenckich, stworzyliśmy stronę dopasowaną do klienta, niosącą ze sobą odpowiednie dobrane propozycje wartości (USP), tak aby klient od samego początku trafił w dobre miejsce, powiązane z jego potrzebami.

Strona jest zaprojektowana w taki sposób, aby odwiedzający, bez zagwozdki mógł sprawdzić interesujący go temat.

Użytkownik ma możliwość łatwego sprawdzenia harmonogramu dla jednej z trzech odseparowanych sekcji (GYM, FIGHT, KIDS), może zapoznać się z profilem trenera, oraz sprawdzić, na czym polegają dane zajęcia.

Witryna została również zintegrowana z zewnętrznym system CMS, w którym klienci mogą dokonywać zapisów na zajęcia.

Wynik ponad oczekiwania.

Na bazie przeprowadzonej strategi i wczesnej promocji klubu, ilość sprzedanych karnetów w przedsprzedaży była ponad 100% wyższa niż zakładaliśmy.

Taki obrót spraw dał nam motywacje do dalszych działań oraz pokazał, że idziemy w dobrą stronę.

Zorganizowaliśmy i organizujemy liczne eventy sportowe, które przyciągają liczbę osób przekraczające nasze oczekiwania.

Na bazie naszej ciągłej współpracy prowadzimy promocję wydarzeń w klubie. Które przyciągają uczestników nie tylko z okolic, ale z odległych miast Polski i Europy.

Notorycznie liczba uczestników przekracza zaplanowaną ilość miejsc 🤷‍♂️

Pracujemy z instruktorami nad budowaniem ich marek osobistych.

Pomagamy cały czas budować rozpoznawalność trenerów i instruktorów BT Gym. W ten sposób klienci mają pewność, że trafią pod opiekę specjalistów w swoich dziedzinach. Tworzymy wraz z nimi materiały szkoleniowe wideo oraz artykuły na stronę. Robimy wspólnie materiały, które mają inspirować do przyjścia na zajęcia oraz aktywnego udziału w społeczności klubowej.

 

Organizujemy sesje fotograficzne oraz nagrania wideo.

Regularnie organizujemy sesje zdjęciowe oraz nagrania wideo. Dzięki czemu klienci mogą być na bieżąco z tym co dzieje się w klubie oraz mieć świeże materiały. Wszystko co pojawia się w materiałach nie jest zwykłym zdjęciem stockowym, dzięki czemu klienci mogą wiązać przekaz z realnymi elementami klubu.

Stworzyliśmy silne community.

Dzięki aktywnej komunikacji i świadomemu prowadzeniu działań content marketingowych udało nam się stworzyć silną więź z klubowiczami, którzy w obliczu pandemii byli nam wierni. Ani na chwilę nie znikliśmy z sieci, a nawet obraliśmy strategię odwrotną do konkurencji i na bieżąco tworzyliśmy dla nich filmy treningowe i porady, tak by po powrocie łatwiej było wybrać nas ze względu, że byliśmy w tych czasach razem.

Dzięki naszej społeczności, możemy wciąż robić nowe wydarzenia, ale czerpać też z ich pomysłów inspirację do dalszych działań.

Komunikacja kluczem na miarę sukcesu i napędem do robienia nowych rzeczy.

Regularnie dostajemy świadomy feedback na temat naszej pracy od klubowiczów, trenerów czy właścicieli. Z czego jesteśmy bardzo dumni, musimy jednak wspomnieć, że taki efekt nie byłby możliwy gdyby nie wzorowa współpraca na linii my-klient.

Dzięki takiej pracy możemy rozwijać nowe kanały komunikacji i sprzedaży.

Bagi is happy

Porozmawiajmy
o Twoich
wyzwaniach